KILKA PODSTAWOWYCH ZASAD ZDROWEGO ODŻYWIANIA I ODCHUDZANIA


KILKA PODSTAWOWYCH ZASAD ZDROWEGO ODŻYWIANIA I ODCHUDZANIA:

 

NIE: DIETY CUD I GŁODÓWKI

Nie stosujmy szybkich diet cud, które zabierają z diety niezbędne składniki odżywcze. Zamiast tryskać energią, chodzimy wtedy źli i zmęczeni. Głodówki spowalniają metabolizm, więc łatwo wtedy o efekt jo-jo.

NIE: SŁODYCZE, SŁONE PRZEKĄSKI I DOSŁADZANE NAPOJE

Odstawmy wszystkie puste kalorie, które składają się z tłuszczu i cukru. Zastąpmy je owocami, świeżo wyciskanymi sokami i jogurtami. Od razu poczujemy się lżejsi, będziemy mieli więcej energii, a metabolizm przyspieszy jak szalony.

NIE: PODJADANIE

Skupmy się na głównych posiłkach i ćwiczmy silną wolę gdy ktoś częstuje nas ciastem w

pracy. Pamiętajmy, że napoje to także kalorie!

 

TAK: OCZYSZCZANIE ORGANIZMU

Jedzmy dużo warzyw, pod każdą postacią. Mają mało kalorii i dużo błonnika. Oczyszczanie

organizmu z toksyn wspomaga picie świeżo wyciskanych soków i koktajli. Dostarczymy

wraz z nimi także mnóstwo witamin co da nam lepszego kopa energetycznego niż kawa!

 

TAK: PEŁNOZIARNISTE PRODUKTY

Zastąpmy białe pieczywo, makarony i ryż, pełnoziarnistymi odpowiednikami i zdrowymi

kaszami. Mają więcej błonnika oraz witamin. Ułatwią odchudzanie.

 

TAK: REGULARNOŚĆ

Pamiętajmy o śniadaniu, a także o tym, żeby jeść w odstępach maksymalnie 3-4 godzin, 5 mniejszych posiłków w ciągu dnia. Dzięki temu przyspieszymy spalanie tkanki tłuszczwej.

TAK: SPORT

Nie zapomnijmy oczywiście o ruchu! Bieganie, rower, siłownia, basen. Wybierzmy ulubioną aktywność i ruszajmy się co najmniej 3 razy w tygodniu przez godzinę. Szybciej spalimy kalorie.

 

WAŻNE!

PAMIĘTAJMY, ŻE DIETA TO PRZEDE WSZYSTKIM ZDROWE NAWYKI ŻYWIENIOWE, KTÓRE WARTO STOSOWAĆ CAŁY ROK!


Tags: , , ,

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *